چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 14 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۰۹:۱۰

بومی‎سازی بخش چشمگیری از قطعات مورد نیاز بخش حفاری و تولید

ایران دریلینگ: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در مورد آخرین وضعیت طرح توسعه میدان کرنج گفت: در اواخر بهار 1397 با کنسرسیوم پرگس پیش قراردادی در این زمینه امضا شد. خوشبختانه مسیر رسیدن به این قرارداد تقریبا به اتمام رسیده و به زودی قرارداد اصلی مشخص می‌شود. به گزارش باشگاه خبری ایران دریلینگ، احمد محمدی امروز (جمعه، دوم آذرماه) در حاشیه دومین روز از برگزاری دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و حفاری با اشاره به سابقه برگزاری این نمایشگاه از سال ۱۳۸۸ با رویکرد توانمندسازی بخش خصوصی و ساخت داخل، گفت: تاکنون بخش چشمگیری از کالاها و قطعات مورد استفاده در بخش حفاری، تولید، سطح الارضی و چاه محور، بومی‌سازی شده كه از ميان آنها می‌توان به دستيابى به دانش بومى سازى تلمبه‌های درون چاهى SPR به كمك دانشگاه شهید چمران اشاره كرد.

محمدی همچنین از بومى سازى برخی از مته‌هاى پر مصرف حفارى كه اغلب ساخت كشورهاى آمریکا، آلمان و كشورهاى غربى است، خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ريزى‌هاى انجام شده از سال‌هاى گذشته، بومى سازى اين كالاهای استراتژيك و پر مصرف در دستور کار بوده که در اين راستا شاهد امضا قراردادهایی با شركت‌هاى توانمند داخلى بوده ايم كه انواعی كه قابل بومى سازی باشد را بومی‌سازی کنیم. وى اظهاركرد: با توجه به پتانسيل منابع خدادادى موجود در كشور، نگاه به اين اصل كه بخش قابل توجهى از صنايع، مواد و كالا بايد بومى سازى شود امری ضرورى است البته اين به معناى قطع ارتباط با دنياى خارج نيست.

محمدی با تاكيد بر اين اصل كه بايد از ظرفيت‌هاى راكد و بالقوه موجود در كشور نهايت استفاده را كرد، گفت: نگاه استراتژيك غالب در كشور بايد به سمت حركت در مسير خود كفايي و خود اتكايی، ضمن حفظ ارتباط با ساير كشورهاى دنيا باشد. وى افزود: برگزارى نمايشگاه‌هاى تخصصى می‌توانند زمينه ايجاد ارتباط و تعامل ميان كارفرمايان و سازندگان و توليد كنندگان داخلى را فراهم می‌كند؛ اميد كه اين امر به بومى سازى اقلام مورد نياز صنعت، تجارى سازى و توليد انبوه آنها بیانجامد. محمدی با بیان اینکه شركت ملى مناطق نفت خيز جنوب در راستاى بومى سازى تجهيزات مورد نياز صنعت نفت و حفارى برنامه ريزى منظمى دارد، اظهار کرد: ممکن است هر كالا از همان روز نخست كيفيت صد در صدی نداشته باشد كه در اين زمينه بايد با تعامل، درك شرايط طرفين و استفاده از توسعه پلكانى و مرحله به مرحله به سمت توليد كالاى با كيفيت پيش برويم.

وى در مورد آخرين وضعيت توسعه ٢٨ مخزن نفتی واقع در محدوده عملياتى شركت ملى مناطق نفت خيز جنوب گفت: بر اساس طرح جامع توسعه از پیش تهیه شده، دو بسته از مجموع ٢٨ بسته به نتيجه رسيده است. مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: در طرح توسعه مخزن آسمارى منصورى، برنده مناقصه مشخص شده و به زودى عمليات اجرايى اين طرح انجام می‌شود. واحد بهره برداری اهواز 2، 3 و 5 نیز برنده مناقصه مشخص شده است. سایر مناقصات نیز به ترتیب اولویت انجام و برنده اعلام می‌شود.

به گفته محمدی، در طرح توسعه میدان‌های معرفی شده، عملیات توسعه و بازتوسعه شامل حفاری چاه‌های جدید، تعمیر چاه‌های حفاری شده موجود و انجام اقدام‌های ترمیمی درون چاهی، شامل عملیات سطح الارضی از تاج چاه تا مبادی مصرف، احداث خطوط لوله جریانی، تاسیسات فرآورشی، خطوط انتقال نفت به پالایشگاه‌ها، مبادی صادراتی و ... هدفگذاری شده است که بر اساس برنامه زمانبندی انجام می‌شود. وی با اشاره به اختصاص 4 درصد از اعتبار طرح توسعه 28 مخزن در حوزه مسئوليت‌های اجتماعي تصريح کرد: با اجراي این طرح، مردم اطراف تاسيسات نفتي بايد از مزاياي آن متنفع شوند و اين امر بايد در عمل باشد نه در حد حرف و شعار. مردم بايد با تمام وجود درک کنند که با اجراي اين طرح زندگی و اقتصاد آنها بهبود می‌يابد.



  کد خبر : 2686
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :